پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251132
شرکت هاي دانش بنيان چهارمحال و بختياري به بلوغ علمي رسيده اند/ آينده اي روشن در انتظار واحدهاي فناور استان
تاریخ انتشار : 1400/09/14 09:01:25
نمایش : 1345
اسماعيل پير علي مدير کل پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري گفت: شرکت هاي دانش بنيان هم پاي حوزه هاي آموزش و پژوهش جلو مي رود و به بلوغ علمي رسيده که آينده اي خوب در انتظار آن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ اسماعيل پير علي مدير کل پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري در آيين افتتاحيه بيست و يکمين نمايشگاه مجازي  هفته پژوهش و فناوري استان چهارمحال و بختياري  اظهار کرد: دوسال پياپي به خاطر شرايط کرونا اين آيين را بصورت مجازي برگزار ميکنيم که خوشبختانه طبق رصدي که از سال گذشته انجام شده تعداد بازديد ها از لحاظ کمي و کيفي نسبت به سال هاي گذشته که بصورت حضوري بوده بيشتر است.

وي با اشاره به اينکه درسامانه  اين نمايشگاه مجازي 64 غرفه طراحي شده است تصريح کرد:  40 غرفه متعلق به دستاوردهاي فناوري مراکز رشد و شرکت هاي دانش بنيان پارک علم و فناوري بوده ، تعدادي مربوط به فناوري و پژوهش در دانشگاه هاي اين استان و تعدادي  نيزمتعلق به دستگاه هاي اجرايي است.

پيرعلي ادامه داد: دستگاه اجرايي شامل شهرداري شهرکرد، شرکت آب و فاضلاب ، مرکز تحقيقات منابع طبيعي و دانشگاه علوم پزشکي است.

وي با تاکيد بر اينکه از محصولاتي که رونمايي مي شود، جديد و از دستاوردهايي بوده که نمونه سازي شده است بيان داشت: اين دستاوردها بعضا" در مراکز رشد  تجاري سازي شده و در حال حاضر در صنعت يا نهادهاي متقاضي استفاده مي شود.

پيرعلي عنوان کرد: اين دستاوردها در حوزه اطلاعات و فناوري، پتروشيمي، نفت و محيط زيست بوده که خوشبختانه از تکنولوژي بالايي برخوردار است و مي توانند الگويي باشد براي کساني که بخواهند در حوزه فناوري و ارتباط کار کنند.

وي تشريح کرد: هدف از برگزاري نمايشگاه اين است که فرهنگ سازي را گرامي بداريم و افرادي که وقت گذاشته اند بتوانند  ايده هاي خود را براي فناوري و اشتغال و توليد ارائه دهند.

پيرعلي عنوان کرد: مزيت برپايي اين نمايشگاه ها در اين است که مي توان از ظرفيت اساتيد و دانشجويان استفاده کرد و فرهنگ سازي شود که از نمايشگاه هاي صنعت نيز بازيد به عمل آيد.

وي ادامه داد: ما مي توانيم در شرکت هاي فناور و دانش بنيان خودمان پاسخگو بخشي از نياز صنعت باشيم و اين زيست بوم و اکوسيستم که تعريف شده از دانشگاه تا صنعت و جامعه آن حلقه واصله شرکت هاي فناور و دانش بنيان که در بستر پارک علم و فناور هستند از ان ها استفاده کنيم.

پيرعلي با بيان اينکه در اين نمايشگاه 13 محصول رونمايي مي شود که 6 مورد آن متعلق به شرکت هاي فناور و دانش بنيان هستند گفت: يک نمونه محصول در اين نمايشگاه رونمايي مي شود که به توليد رسيده و جامعه ازآن استفاده مي کند متلق به شرکتي است که در حوزه نفت و پالايشگاه کار مي کند که خوشبختانه از فناوران ، دانشجويان و اساتيد اين استان است که اين شرکت توانسته در واقع فرايندي را تعريف کند که روغن هاي صنعتي که موجب آلودگي بالا در محيط زيست مي شوند، فناوري کند به طوري که بتواند اين روغن ها را تصفيه و آلاينده هاي زيستي آن را همچنين فلزات و غير فلزات از هم جدا کند و ارزش افزوده بالايي داشته باشد .
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html